עסקים קטנים רבים אינם בעלי אפשרויות השקעה גבוהות במיתוג ופרסום העסק שלהם ועל כן חוסכים במהלכי מיתוג ופרסום בסיסיים לכל עסק שהם הכרחיים ביותר מצד אחד ואינם יקרים מן הצד השני.
הדבר הראשון שיש לעשות בעת הקמה של עסק חדש הוא לבנות תוכנית עסקית ושיווקית ממוקדת לחודשי העבידה הראשונים. על תוכנית שכזו לכלול בתוכה כבר את החיבור עם סטודיו לעיצוב שיוכל לספק שירותי מיתוג ופרסום בעלות סימלית יחסית לאלו של משרדי פרסום גדולים יותר שאינם מתאימים לכל עסק קטן ובטח לא אחד שהוא חדש.
הדבר הראשון שיש להחליט עליו הוא שם קליט לעסק שמתחבר לתוכן הפעילות העסקית או עם משמעות מיוחדת לבעליו. לאחר מכן רצוי לבחור סלוגן קליט שיאפשר ללקוחות פוטנציאליים של העסק לזכור אותו ולהתחבר אליו כשישמעו אותו. השלב הבא הוא בחירת לוגו לעסק.
עיצוב לוגו שמתאים לעסק הוא לא עניין של מה בכך. הלוגו הוא הסמל של העסק והוא זה שיופיע וכניראה יהיה גם זה שהכי יהיה זכיר ללקוחות הפוטנציאליים ככל שהעסק ילך ויגדל. בעיצוב לוגו יש להשקיע מחשבה רבה ולנסות ליצור קשר בינו ובין שם העסק והמהות שלו כמו גם בחירת צבעים שייצגו את העסק בדרך הטובה ביותר. צבעים אלו יתנוססו על הלוגו בכל מה שקשור לעסק מעתה ועד עולם, או עד שהעסק ירענן את הלוגו שלו, וזה דבר שעושים לעתים רחוקות מאוד.
לאחר שנבחרו שם, סלוגן , לוגו וצבעים לעסק, כעת יש להפיץ זאת כמה שניתן על מנת לחדור לתודעה של קהל הלקוחות המצוי באיזו רהעסק או רלוונטי אליו. יש להוסיף את כל אלו לניירת המשרדית של העסק, אם לניירות המודפסים, למעטפות, לכרטיס הביקור ולפנקסי הצעות המחיר וחשבונית המס קבלה.
לעסק שמוכר מוצרים פיזיים יש לצרך ניירות אריזה עם השם, הסלוגן והלוגו וכמובן על גבי השקיות שהלקוחות לוקחים עימם. כמו כן לעסק פיזי העוסק בקבלת קהל יש להכין שילוט בולט וברור עם אותם הפרטים ועל בסיס הצבעים המשוייכים להם.
כל אלו הם אלף בית של מיתוג עסקי נכון לכל עסק בתחומי השירות או המסחר והם אינם עולים כסף רב, אינם מצריכים משרד פרסום גדול ובירוקרטיה וניתן לעשות אותם בסטודיו לעיצוב ומיתוג שיש בכל עיר גדולה כיום.
והכי חשוב שיהיה הרבה מזל ובהצלחה לעסק חדש.
אלי גולדמן בעלים של אגו ווב העוסקת בפרסום באינטרנט